Organizacja
Kim jesteśmy?
Platformę Jakości tworzy i zarządza jej lider – Dariusz Kłosowski. Jeżeli jest to adekwatne, do współpracy zapraszani są dodatkowi eksperci w celu optymalnej realizacji usług.
Dlaczego Platforma Jakości?
Jako lider tej organizacji wybrałem to nazwę, gdyż moim pragnieniem było i jest, aby platforma stanowiła swego rodzaju dziedzinę wspólnego (naszego i klientów, ale również dostawców) działania w zakresie szeroko rozumianej jakości. Prowadzona działalność bazuje w dużej mierze na świadczeniu usług w obszarze standaryzowanych systemów zarządzania, ale staramy się również dostarczać usługi w zakresie budowania różnych, adekwatnych do rzeczywistości i wymagań klientów standardów postępowania w różnych aspektach działalności. W swoim postępowaniu adresowanym do odbiorców staramy się tworzyć i wdrażać rozwiązania optymalne, adekwatne do potrzeb i oczekiwań, a nie jakiekolwiek. Byle jakość jest nam obca.
Motto, misja i wizja
Motto stanowi hasło „Budujemy standardy przyszłości”.
Misja organizacji to „Tworzenie i dostarczanie organizacjom oraz ich członkom rozwiązań standaryzujących ich działania, ale jednocześnie ułatwiających pracę”.
„Pragniemy być niezbędną, pomocną i rozpoznawalną organizacją w zakresie implementacji standaryzowanych systemów zarządzania na rynku ogólnopolskim” – to nasza wizja.
Dekalog wartości, które wyznajemy
Poniżej przedstawiamy zasady, które zawsze staramy się stosować wykonując naszą działalność.
1. Starannie identyfikujemy oraz analizujemy potrzeby i oczekiwania klientów.
2. Przyjmujemy zobowiązanie do realizacji tych usług, które uważamy, że jesteśmy w stanie właściwie zrealizować.
3. Pragniemy, aby nasze działania były adekwatne do wymagań klientów.
4. Elastyczność w różnych aspektach współpracy traktujemy jako kryterium dobrego porozumiewania się.
5. Uważamy, że o biznesie możemy mówić tylko wtedy, kiedy przynosi on korzyści jednocześnie klientom i nam.
6. Etyka jest dla nas tak samo ważna jak biznes.
7. Cieszymy się, kiedy klienci do nas wracają i mamy szansę wspólnej realizacji kolejnych przedsięwzięć.
8. Opinie klientów traktujemy jako szansę wzmacniania dobrych praktyk i identyfikację obszarów do doskonalenia.
9. Jesteśmy zadowoleni ze zrealizowanych usług tylko wtedy, kiedy zadowoleni są również klienci.
10. Współpraca z dostawcami ma dla nas również istotne znaczenie jak współpraca z klientami.
Coś więcej o liderze
Od początku pracy zawodowej związany jestem ze standaryzacją systemów zarządzania. Przez wiele lat pracowałem w wiodącej ówcześnie na rynku polskim organizacji zajmującej się systemami zarządzania jako Trener-Konsultant/Doradca-Auditor. Następnie zarządzałem jedną z jej spółek córek pracując na stanowisku Prezesa Zarządu, aby w końcu po tych doświadczeniach rozpocząć realizację ścieżki zawodowej w PLATFORMIE JAKOŚCI, której jestem pomysłodawcą, współzałożycielem i liderem. Zdobyłem również dodatkowe doświadczenie w zakresie akredytowanej certyfikacji systemów zarządzania pełniąc rolę kierownika akredytowanej przez PCA jednostki certyfikującej systemy zarządzania – pracując na stanowisku Dyrektora ds. Certyfikacji oraz pełniąc funkcję Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania i Auditora Wiodącego. To doświadczenie uzupełniło moje kompetencje związane z procesem auditowania systemów zarządzania z p-ktu widzenia organizacji auditów trzeciej strony, jak również ich realizacji oraz nadzorowania. W ostatnim okresie pracowałem na stanowisku Eksperta ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania w organizacji z docelowej branży energetycznej.
Ukończyłem wiele szkoleń w zakresie standaryzowanych systemów zarządzania i różnych aspektów zarządzania, w tym również zagranicznych („System zarządzania jakością w służbie zdrowia” zorganizowany przez Technische Uberwachungsgemeinschaft TUG – Stuttgart/NIEMCY czy też „Rozwiązywanie problemów i doskonalenie dla polskiego przemysłu poprzez kompleksowe zarządzanie jakością” zorganizowanym przez Japan International Cooperation Agency – Tokio/JAPONIA). Wiele lat temu zostałem certyfikowanym trenerem i coachem w wyniku ukończenia Szkoły Trenerów i Coachów KONTRAKT prowadzonej przez Grupę Szkoleniową KONTRAKT-OSH. Opracowałem kilkadziesiąt publikacji w zakresie przedsiębiorczości i zarządzania. Specjalizuję się w zagadnieniach szeroko rozumianej standaryzacji, podejścia procesowego i doskonalenia, jak również kompleksowym świadczeniem usług związanych z implementacją znormalizowanych standardów. Stawiam przede wszystkim na podejście praktyczne. Dodatkowo interesuję się zagadnieniami wizerunku osobistego i korporacyjnego, jak również stylem (tradycyjnym, klasycznym) otaczającego świata (nieruchomości i ich wnętrza, samochody, skutery itp.). Staram się podchodzić do swoich obowiązków z należytym zaangażowaniem, profesjonalizmem i elastycznością. Jestem osobą odznaczającą się szacunkiem w stosunku do innych oraz otwartością dla nowych przedsięwzięć i wyzwań, charakteryzuję się wyrazistością poglądów, pro klientowskim podejściem, jak również poczuciem humoru:). Szczególnie cenię komunikację dwustronną i uczenie się z doświadczenia (tzw. lessons learned).
Od kilkunastu lat sprawuję funkcję Przewodniczącego (lub Wiceprzewodniczącego) Komitetu Naukowo-Technicznego ds. Normalizacji, Jakości i Certyfikacji Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej.
Obecnie obok prowadzenia działalności gospodarczej w ramach PLATFORMY JAKOŚCI, pracuję na uczelni na stanowisku adiunkta.
Dwukrotnie ukończyłem Politechnikę Warszawską – w ramach studiów trzeciego stopnia uzyskując tytuł doktora nauk ekonomicznych – nauk o zarządzaniu, a wcześniej jednolite studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie kierunku „zarządzanie i marketing” i specjalności „organizacja systemów produkcyjnych” (magister inżynier). Jestem również technikiem-mechanikiem o specjalności „obróbka skrawaniem” (Technikum Mechaniczne w Warszawie).